kabel VAG COM

Właściwości techniczne i Użytkowe

VAG 022

Kabel diagnostyczny dla samochodów grupy VAG opatrzony w bardzo poręczny wtyk OBDII typu wydłużonego o bardzo dobrych własnościach mechanicznych. Polecany szczególnie dla warunków warsztatowych ze względu na solidną, wygodną w operowaniu obudowę oraz odkręcany przewód USB o długości 2m. Obsługuje wszystkie obecnie używane standardy szyny CAN (w tym tryb FD) i prędkości do 5Mbit/s. Ten model posiada też nowe układy kontrolerów linii K mających za cel próbę poprawy komunikacji z wykorzystaniem tych linii (należy jednak pamiętać o ograniczeniach przepływnościowych samych linii K) Obudowa wyposażona jest w dwie diody sygnalizujące status zasilania oraz pracy położone  w bardziej widocznym miejscu obudowy względem wcześniejszych konstrukcji. W pełni stabilnie może pracować między innymi z oprogramowaniem VAG COM, VCDS Lite jak i wersjami demo. Użytkownicy mają możliwość tworzenia własnego oprogramowania oraz wizualizacji jak i opracowywania własnych bibliotek. Obsługuje linie K oraz CAN zatem może być stosowany do wszystkich aut począwszy od lat 90-tych aż do produkowanych obecnie. Przewidziano możliwość samodzielnego programowania. Współpraca z systemami operacyjnymi Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32bit oraz 64bit), Windows 8/8.1, Windows 10, Windows 11. Język systemu operacyjnego Windows dowolny.

 

Chcąc porównywać VAG022 z innymi rozwiązaniami należy mieć na uwadze cechy indywidualne:

główny kontroler, w tej roli w przypadku VAG022 występuje procesor ARM

obsługiwane standardy CAN, VAG022 posiada nadajnik (transceiver) CAN obsługujący również wprowadzany obecnie standard CAN FD (Flex Data)

dodatkowe układy buforujące na liniach K, co prawda linie K powoli stają się przeszłością ale wciąż jeździ sporo pojazdów wyposażonych tylko w ten typ transmisji

  1.  

Bardzo dobre narzędzie na początek do codziennej diagnostyki oraz obsługi serwisowej samochodów grupy VAG:

 dla osób pragnących zweryfikować przed zakupem faktyczny stan podzespołów auta grupy VAG jako uzupełnienie czujnika grubości lakieru, którym można zweryfikować jedynie stan karoserii. Urządzenie pozwala w bardzo prosty sposób w 2-3 minuty przeskanować stan wszystkich podzespołów i podsystemów aktywnych w samochodzie, w tym poduszki powietrzne Airbag, silnik, ABS, klimatyzacja, hamulce itp.

dla kierowców i właścicieli samochodów pragnących na bieżąco śledzić stan swojego samochodu oraz przeprowadzać samodzielnie udoskonalenia i przeróbki  oraz uruchamiać ukryte przez producenta funkcje samochodu zgodnie ze szczegółowymi  informacjami podanymi na forach dedykowanych konkretnym modelom samochodów, ponadto jest narzędziem, które pozwala nam zweryfikować stan pojazdu oraz usterki zanim udamy się do warsztatu samochodowego, przykładowo zidentyfikować przyczynę problemów z działaniem klimatyzacji.

dla pracowników i właścicieli warsztatów samochodowych na potrzeby szybkiej oraz bardzo precyzyjnej diagnozy i weryfikacji usterek podsystemów aktywnych w naprawianych autach,

dla pasjonatów i osób pragnących prowadzić własne testy i eksperymenty,

dla programistów i organizacji zrzeszających informatyków opracowujących nowe programy oraz interfejsy graficzne.


Uwaga: Absolutnie odradzamy stosowanie oprogramowania pobieranego ze stron firmy ADAKO gdzie przeczytać można (rok 2016) między innymi (źródło: strona ADAKO www.vcds.pl): "Instalując ten program akceptujesz go "takim jaki jest" - ze wszystkimi swoimi błędami i usterkami oraz świadomie wyrażasz zgodę na korzystanie z programu na własne ryzyko."

Tego typu zapisy stosuje się w oprogramowaniu ogólnodostępnym freeware, gdzie twórca nie jest w stanie lub z założenia nie chce niczego gwarantować oraz nie jest pewien dzieła, które stworzył.

Natomiast zapis (źródło: strona ADAKO www.vcds.pl; rok 2012, rok 2013): "ale stanowczo zrzekamy się jakiejkolwiek odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia Twojego komputera czy też samochodu i nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że wprowadzimy stosowne poprawki lub ulepszenia w konkretnym terminie. "

analizować można a właściwe wręcz należy i to na wielu płaszczyznach.